پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205089
اولين خودروي شاسي بلند مازراتي +تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/03/09 16:23:12
نمایش : 1888
معمولا وقتي نام مازراتي را مي شنويم به ياد خودروهايي سوپر اسپرت چند ميليارد توماني مي افتيم که تعداد محدودي از آنها در خيابان هاي کشور در حال رفت و آمد هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين شرکت ايتاليايي که تا به حال فقط و فقط مشغول ساخت خودروهاي مسابقه اي و يا سوپر اسپرت هاي لاکچري بوده به تازگي تصميم گرفته تا محدوده ي فعاليت خود را گسترده تر کند و ساخت مدل Levante اولين تلاش اين خودروساز ايتاليايي براي ورور به بازار خودروهاي کلاس SUV مي باشد.

 

 

پيش از اين نيز ديده بوديم که شرکت هاي خودروسازي محصولاتي را در خارج محدوده ي کاري خود بسازند براي مثال خودروساز آلماني پورشه چند سال پيش براي اولين بار با ساخت خودروي Cayene پا به بازار شاسي بلند ها گذاشت و يا تويوتا با ساخت GT 86 که يک کوپه ي ارزان قيمت و اقتصادي است کاربران را متحير کرد.

 
وقتي به طراحي Levante نگاهي بياندازيم تمام ادبيات طراحي و روح خشمگين مازراتي در آن به چشم مي خورد ، طراحي اين خودرو فوق العاده بي نقص مي باشد و البته از خودروسازي که چندين و چند سال تجربه ي ساخت لوکس ترين هاي بازار را دارد از اين کمتر نيز انتظار نمي رود ، اين خودرو در عين حال لوکس بودن تمامي قابليت هاي يک خودروي آفرود را داراست و نبايد گول ظاهر اتو خورده اش را خورد و اگر پايش به جاده هاي کوهستاني باز شود خواهيم ديد که پا به پاي پيش کسوتان عرصه ي آفرود رقابت خواهد کرد.

 

 

 

 

شرکت مازراتي در ساخت اين SUV سه نوع پيشرانه را در معرض انتخاب کاربر قرار مي دهد دو موتور ديزلي و يک موتور بنزيني براي اين خودرو قابل سفارش است ، موتور هاي ۶ سيلندر ديزلي اين خودرو مي توانند حداکثر قدرتي معادل ۳۵۰ و نيز ۴۳۰ اسب بخاري را به نمايش بگذارند که خودروي ۴۳۰ اسب بخاري مي تواند در عرض ۵.۲ ثانيه شتاب گيري ۰ تا ۱۰۰ را انجام دهد و اين رکورد در مورد موتور ۳۵۰ اسب بخاري ۶ ثانيه مي باشد ، در ساخت هر دوي اين موتور هاي ديزلي از فناوري TwinTurbo استفاده شده است.

 

در مورد موتور بنزيني مي دانيم که که با به کارگيري فناوري هاي روز اين موتور ۳ ليتري ۶ سيلندر مي تواند حداکثر قدرتي معادل ۲۷۵ اسب بخار را براي راننده مهيا کند که نتيجه ي آن شتاب گيرري ۰ تا ۱۰۰ در عرض ۶.۹ ثانيه مي باشد ، هدف از ساخت موتور بنزيني صرفه جويي هرچه بيشتر در مصرف بنزين بوده است به طوري که در کنار قدرت ۲۷۵ اسب بخاري اش فقط ۷.۲ ليتر بنزين را در هر ۱۰۰ کيلومتر مي سوزاند که مي توان از آن به عنوان نوعي معجزه ياد کرد.

منبع:زوم تک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html